فروش ویژه تشک تخت به صورت نقد و اقساط با چک بدون بهره

روش درست خوابیدن

نویسنده: مدیریت سایت

 روش درست خوابیدن

تشک رویال

 

کمردرد نه تنها بر زندگی روزمره فرد تأثیر می گذارد، بلکه می تواند خواب فرد را نیز مختل کند. علاوه بر این، وضعیت ضعیف تخت می تواند کمردرد را ایجاد یا حتی آن را بدتر کند. بنابراین، بهترین موقعیت خواب برای افراد مبتلا به کمردرد چیست؟

این مقاله در مورد شش موقعیت بهتر خواب برای کمردرد راهنمایی میکند و همچنین در مورد بالش ها و تشک، بهداشت خواب و زمان دیدن پزشک نیز مشاوره ارائه می نماید.

 

 

 بهترین موقعیت خواب

بعضی مواقع خواب ممکن است برای درمان درد پشت کمک کند. اما گاهی نه تنها وضعیت بدن در هنگام خواب شبانه میتواند موجب ایجاد کمردرد شود، بلکه وضعیت نامناسب خواب ممکن است درد موجود را بدتر کند. موقعیت خواب ضعیف حتی ممکن است عامل اصلی درد کمر باشد. به این علت که موقعیت های خاصی می توانند فشار ناخودآگاه بر گردن، ناحیه کمر و پشتی ایجاد کنند.مهم است که منحنی طبیعی ستون فقرات در هنگام خواب در رختخواب حفظ شود. یک فرد می تواند این مساله را با اطمینان از اینکه سر، شانه ها و بقیه در حال هماهنگی هستند و قسمت پشت به درستی پشتیبانی می شود، رعایت نماید. بهترین راه برای انجام این کار معمولا خوابیدن روی پشت است. با این حال، بسیاری از مردم با خواب روی پشت خود راحت نیستند و یا باعث خرخر انها می شود. هر کس متفاوت به نظر می آید، بنابراین گزینه های مختلفی برای افرادی که می خواهند بهتر بخوابند و درد کمرشان را کاهش دهند وجود دارد. برای افراد مبتلا به کمردرد در شب، انجام موارد و نکات زیر می تواند مفید باشد:

خواب روی پشت با پشتیبانی زانو

خوابیدن روی پشت بدن، به عنوان بهترین وضعیت خواب در نظر گرفته شده است. این موقعیت به طور یکنواخت وزن تمام طول بدن را در بزرگترین سطح بدن توزیع می کند. همچنین نقطه فشار را به حداقل می رساند و هماهنگی خوبی بین سر، گردن و ستون فقرات را تضمین می کند. قرار دادن یک بالش کوچک در زیر زانو می تواند حمایت بیشتر و کمک به حفظ منحنی طبیعی ستون فقرات باشد.

 

برای ایجاد این موقعیت خواب، فرد باید:

  • به پشت خود بخوابید به طوری که نگاهتان به سمت سقف باشد و سر را به هیچ طرفی نچرخانید
  • یک بالش را برای حمایت از سر و گردن قرار دهید.
  • یک بالش کوچک زیر زانو قرار دهید.
  • برای حمایت اضافی، هر گونه شکاف دیگر بین بدن و تشک مانند زیر پایین پشت را با بالش های اضافی پر کنید.

 

برای مطالعه و اقدام به خرید محصولات تشک رویال کلیک کنید .

خوابیدن به پهلو با بالشی بین زانو

گرچه خوابیدن به پهلو یک موقعیت راحت خواب است، اما می تواند ستون فقرات را از موقعیت  طبیعی خود خارج کند و می تواند به پشت فشار وارد نماید. اما اصلاح  آن بسیار آسان است. هر کسی که به پهلو می خوابد، می تواند به راحتی یک بالش سفت بین زانوی خود قرار دهد. این باعث می شود که پا بالاتر قرار گیرد و یک هماهنگی طبیعی  بین باسن، لگن و ستون فقرات را ایجاد و تنظیم میکند.

برای ایجاد این موقعیت خواب، فرد باید:

  • به رختخواب بروید و به دقت به یک طرف دراز بکشید.
  • یک بالش را برای حمایت از سر و گردن قرار دهید.
  • اندکی زانو را بالا ببرید و بالشی بین آنها قرار دهید.
  • برای پشتیبانی اضافی، هر گونه شکاف بین بدن و تشک را با بالش های بیشتر، به ویژه در کمر پر کنید.

افرادی هم  که به طور منظم به  سمت جلو خود می خوابند ممکن است بخواهند یک بالش بزرگ در برابر سینه و شکم خود بغل کنند که این  برای کمک به خواب و حفظ هماهنگی پشت بدن مناسب است.

 

 

خواب در موقعیت جنین

برای افرادی که مبتلا به دیسک کمر هستند، ایجاد موقعیت جنینی حین خواب شبانه و نسبتا خوابیدن به حالت گرد، میتواند تا حدی درد کمر را تسکین دهد و کمک کننده باشد. این  مساله به این علت است که خوابیدن به پهلو و کشیدن زانوها  به سمت قفسه سینه، خم شدن ستون فقرات را کاهش می دهد و باعث می شود مفصل ها را باز کند.

برای ایجاد این موقعیت خواب، فرد باید:

  • به رختخواب بروید و به دقت به پهلو دراز بکشید.
  • یک بالش را زیر سر و گردن قرار دهید.
  • زانو را به سمت سینه بکشید تا حدی که پشت نسبتا صاف باشد.

خواب روی جلو بدن با بالش زیر شکم

خوابیدن روی جلوی بدن معمولا بدترین وضع خواب است. با این حال، برای کسانی که در این وضعیت می خوابند، قرار دادن یک بالش باریک در زیر شکم و ناحیه کمر، می تواند به بهبود وضعیت ستون فقرات کمک کند. خوابیدن در جلو ممکن است برای  افرادی که دارای دیسک فتق و یا بیماری دیسک دژنراتیو هستند نیز مفید باشد.

برای ایجاد این موقعیت خواب، فرد باید:

  • به رختخواب بروید و روی شکم خود دراز بکشید.
  • یک بالش باریک زیر شکم و کمر قرار دهید تا سطح متوسط ​​را بالا ببرید.
  • استفاده از یک بالشتک صاف برای سر و یا میتوانید بدون بالش برای سر بخوابید.

خوابیدن در جلوی صورت با سر و چهره به سمت پایین

یکی از دلایلی که خوابیدن روی جلو بدن به عنوان موقعیت بد در نظر گرفته میشود اینست که معمولا در این حالت سر به یک طرف می چرخد. این چرخش،  ستون فقرات را نیز می چرخاند و استرس اضافی بر گردن، شانه ها و پشت وارد میکند.

برای جلوگیری از این مساله، سعی کنید در هنگام خوابیدن صورت را به سمت پایین مایل کنید. یک بالشتک کوچک اما قوی و یا یک حوله محکم بهم پیوسته می تواند برای جلو پیشانی استفاده شود، به این ترتیب امکان نفس کشیدن وجود دارد. این باید علاوه بر قرار دادن یک بالش زیر معده نیز انجام شود.

برای ایجاد این موقعیت خواب، فرد باید:

  • به رختخواب بروید و روی جلوی خود دراز بکشید.
  • یک بالش باریک زیر شکم و باسن را به طور متوسه بالا ببرید.
  • یک بالش یا حوله را زیر پیشانی قرار دهید تا فضای کافی تنفس بین دهان و تشک را ایجاد کنید.

خواب در پشت در یک موقعیت به پشت خم شده

خوابیدن در یک موقعیت خم شده ممکن است به درد کمر بیشتر کمک کند، به خصوص در افراد مبتلا به اسپوندیلولیستسی زودرس. اگر از استراحت  روی صندلی  خم شده تسکین قابل توجهی پیدا شود ممکن است ارزش سرمایه گذاری برای یک تخت قابل تنظیم به این حالت را داشته باشد.

انتخاب یک بالش مناسب

بالش های مختلف ممکن است با موقعیت های مختلف خواب متفاوت باشند. بالش سر باید وضعیت طبیعی گردن را حفظ و به حمایت از ستون فقرات کمک کند. در حالت ایده آل، بالش باید راحت باشد، با موقعیت های مختلف سازگار باشد و پس از استفاده، شکل کلی خود را حفظ کند. بالش باید هر ۱۲-۱۸ ماه تغییر کند.

کسی که به پشت خود میخوابد، بهتراست  از بالش نازک تر استفاده کند. بالا بردن بیش از حد سر می تواند فشار روی گردن و پشت ایجاد نماید. بالش های نازکی نیز به طور خاص برای کمک به گردن طراحی شده اند. این بالش ها نیز برای قرار دادن زیر مفصل ران ها ایده آل است، در صورتی که یک فرد روی جلوی بدن خود بخوابد. فوم نیز یک گزینه خوب است زیرا  ثابت است اما همچنین قالب به شکل سر و گردن نیز هست.

افرادی که ترجیح می دهند به پهلو بخوابند، شاید بخواهند یک بالش ضخیم تر را در نظر بگیرند. برای بهترین حمایت، باید فضای بین گردن و تشک را به طور کامل پر کنید. یک بالش گواستو انتخاب خوبی برای این است و گزینه های زیادی برای خرید وجود دارد. افرادی که  روی شکم خود  می خوابند باید از بالش نازک و یا هیچ بالشی استفاده نکنند. فشار دادن سر به عقب می تواند بر گردن فشار آورد.

در نهایت  آنها ممکن است بخواهند  به جلو بخوابند و صورت خود را پایین بیاورند، در این صورت یک بالش کوچک اما سفت که تنها پیشانی نگه میدارد کافیست. در این صورت محلی به اندازه کافی برای نفس کشیدن وجود دارد اما اجازه می دهد تا فرد گردن خود را مستقیم نگه دارد.

 

انتخاب یک تشک مناسب

تشک باید به خوبی ساخته شده، کاملا پشتیبان و راحت باشد. معمولا تشک های سفت پیشنهاد میشود، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تشک های نیمه سفت ​​ممکن است برای افرادی که دارای کمردرد دراز مدت هستند بهتر باشد.

شکل، اندازه و ابعاد بدن می تواند به تعیین میزان پشتیبانی مورد نیاز کمک کند. بافت مفصلی ممکن است با یک تشک نرم تر راحت باشد و باسن های باریک با یک تشک سفت تر که بتواند ستون فقرات را به درستی تنظیم کند.

اگر چه  تشک های نرم تر راحتتر به نظر می رسند، اما پشتیبانی کمتری می کنند. غرق شدن بیش از حد عمیق  در تشک می تواند به مفصل پیچ و تاب داده  و ستون فقرات را از تنظیم طبیعی خود بیرون می آید.

یک کفپوش فوم می تواند برای حمایت بیشتر و بهتر از یک تشک استفاده شود. در عوض، یک تخته سه لا را می توان در زیر تشک برای افزایش استحکام قرار داد. در حالت ایده آل، تشک ها باید هر ۱۰ سال  یکبار جایگزین شوند.

بهداشت خواب

درد پشت به طور قابل توجهی باعث اختلال خواب می شود. افراد باید زودتر بخوابند تا به خاطر اختلالات خواب شبانه دچار کمبود خواب نشوند. آنها باید سعی در حفظ برنامه منظم با زمان خواب و زمان بیداری سازگار داشته باشند. اکثر بزرگسالان نیاز روزانه ۷ تا ۹ ساعت دارند.

نکات بهداشت عمومی عمومی عبارتند از:

  • اجتناب از محرک ها، مانند کافئین، در شب
  • اجتناب از تمرین سنگین در ساعتهای پیش از خواب
  • خواندن، خوابیدن با حمام گرم، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش و یا انجام یوگا های ملایم، قبل از خواب
  • ساخت اتاق خواب در یک محیط آرامش بخش با کم نور کردن چراغ ها و از بین بردن حواس پرتی، مانند کامپیوتر و تلویزیون

چه زمانی باید به دکتر مراجعه کرد

هر کسی که دچار درد شدید، به ویژه پس از سقوط یا آسیب شده باشد، باید با یک پزشک صحبت کند. افرادی نیز که درد را تجربه میکنند و یا پس از خواب شبانه درد آنها بیشتر میشود باید به پزشک مراجعه نمایند. اگر با هر یک از موارد زیر مواجه شدید، باید به دنبال توصیه پزشکی فوری باشید:

  • تب
  • درد قفسه سینه
  • بی حسی در پاها، باسن یا ناحیه کشاله ران
  • مشکل حمل ادرار
  • از دست دادن کنترل مثانه یا روده
  • کاهش وزن غیر منتظره

اگر درد پشتی باعث کمبود خواب طولانی مدت شود، فرد باید با پزشک درباره گزینه های درمان و تغییر شیوه زندگی صحبت کند تا علائم آنها بهبود یابد و به آنها کمک کند احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

 

 

تماس با کارشناس فروش